Inleiding en onderzoeksvraag
De eerste stappen in het onderzoeksproces
Stap 1: Waar wil ik mijn tanden inzetten?
MET ALS UITKOMST PERFECTIONISME
Stap 2: De probleemoriƫntering
Deel 1: Mindmap perfectionisme (divergerende fase)

Deel 2: Onderzoeksthema afbakenen (convergerende fase)
Mijn invalshoek?
De kracht van eigen imperfectie (oudste kleuters: 5-jarigen)

Herken jij de in het filmpje gebruikte literatuur?
-Controleer het in de bronnenlijst!
Stap 3: Formuleren van de onderzoeksvraag
"Welke meerwaarde kan een activiteitenbundel met als focus de kracht van (eigen) imperfectie al dan niet bieden bij 5-jarige kleuters (met perfectionisme)?"
Deelvragen
1. Wat verstaat men onder perfectionisme bij 5-jarige kleuters?
2. Wat kan men verstaan onder de kracht van (eigen) imperfectie bij 5-jarige kleuters?
3. Waarom zou het werken rond (eigen) imperfectie al dan niet een kracht kunnen zijn bij 5-jarige kleuters?
4. Hoe kan een leerkracht bijdrage leveren om de kracht van (eigen) imperfectie bij 5-jarige kleuters te laten beleven?
5. Welke (positieve) effecten heeft het werken rond de kracht van (eigen) imperfectie op de ontwikkeling van 5-jarige kleuters?
Waar onderzoek uitvoeren?
- Basisschool Halen bij de 5-jarigen kleuters! Dit is een schoolse omgeving.
- Bij de 5-jarigen van juf Miet/ juf An.
