Inleiding en onderzoeksvraag

De eerste stappen in het onderzoeksproces

Stap 1: Waar wil ik mijn tanden inzetten? 

MET ALS UITKOMST PERFECTIONISME

Stap 2: De probleemoriĆ«ntering 

 Deel 1: Mindmap perfectionisme (divergerende fase)

Voor mezelf: beetje kleur/ structuur toegevoegd
Voor mezelf: beetje kleur/ structuur toegevoegd

Deel 2: Onderzoeksthema afbakenen (convergerende fase)

Mijn invalshoek? 

De kracht van eigen imperfectie (oudste kleuters: 5-jarigen)

Herken jij de in het filmpje gebruikte literatuur? 

-Controleer het in de bronnenlijst!

Stap 3: Formuleren van de onderzoeksvraag


Hoofdonderzoeksvraag:

"Welke meerwaarde kan een activiteitenbundel met als focus de kracht van (eigen) imperfectie al dan niet bieden bij 5-jarige kleuters (met perfectionisme)?"


Deelvragen

1. Wat verstaat men onder perfectionisme bij 5-jarige kleuters?

2. Wat kan men verstaan onder de kracht van (eigen) imperfectie bij 5-jarige kleuters?

3. Waarom zou het werken rond (eigen) imperfectie al dan niet een kracht kunnen zijn bij 5-jarige kleuters?

4. Hoe kan een leerkracht bijdrage leveren om de kracht van (eigen) imperfectie bij 5-jarige kleuters te laten beleven?

5. Welke (positieve) effecten heeft het werken rond de kracht van (eigen) imperfectie op de ontwikkeling van 5-jarige kleuters?


Waar onderzoek uitvoeren?

  • Basisschool Halen bij de 5-jarigen kleuters! Dit is een schoolse omgeving.
  • Bij de 5-jarigen van juf Miet/ juf An. 

Gecheckt en goedgekeurd door criteria goede onderzoeksvragen! (zie onderzoeksmap)

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin